Aanmeldingsprocedure
Voor alle diensten die wij leveren houden we eerst een oriënterend gesprek. Wij bieden dan informatie en geven een rondleiding om u een goede indruk te geven van ons werk en onze aanpak.
Wanneer we vervolgens samen besluiten verder te willen, wordt je uitgenodigd voor een intakegesprek. In voorbereiding daarop vragen wij je zoveel mogelijk relevante informatie aan te leveren die wij nodig hebben om goede zorg te kunnen leveren.
We bespreken tijdens de intake de huisregels, leveringsvoorwaarden, privacyreglement, klachtenprocedure, richtlijn weigeren begeleiding en indien van toepassing de begeleidings- en woonovereenkomst. Als we deze procedure hebben doorlopen en de financiering is geregeld, kunnen we tot feitelijke levering van de dienst overgaan, volgens de afspraken die we daarover hebben gemaakt.
Financiering
De financiering van je zorgvraag kan via de WMO gaan. Wij leveren Dagbesteding en Beschermd Wonen. Wanneer je nog geen geldige indicatie hebt, dan kun je deze aanvragen bij het WMO-loket. De gemeente kan je hierover informeren, evenals Per Saldo.
Bij een WLZ indicatie zijn de leveringsvormen MPT en VPT mogelijk.
Particuliere bekostiging of bekostiging via een onderaannemingsschap, kan na overleg eventueel ook.